Meddelande från mig till dig

Du som läser detta just nu har all min respekt, oavsett kön, religion, läggning, bakgrund, livsstil, kost eller åsikt. Det flesta här vet att jag talar ganska mycket om bland annat veganism och jag har en hel del åsikter om kost och etik.

 

Jag har det senaste märkt att många i min omgivning tror att jag automatiskt tycker illa om dem på grund av deras val och handlingar (som att de äter kött eller dricker mjölk).

 

Jag kanske inte håller med din åsikt, jag kanske till och med ogillar dina åsikter och val (som kost). MEN  - låt mig klargöra en sak. Åsikter och handlingar är saker som förändras hela tiden, vi ÄR inte vår åsikter, så jag dömer inte därefter. Att jag inte håller med dig betyder inte att jag tycker illa om dig. Verkligen inte. Många av mina närmaste vänner äter precis det jag åt för 5 år sedan. Jag älskar dem inte mindre för det. Missförstå mig inte: Mina åsikter, visioner, drömmar, handlingar och val ändras hela tiden i och med min utveckling, och tur är väl det. Trotts att jag utvecklas är jag fortarande Isa Falk. Liksom jag utvecklas du och alla andra på den här planeten hela tiden. Det vi alla har gemensamt kommer aldrig vara åsikter, prioriteringar, verklighetsuppfattning eller livsstil. Men vi har så mycket annat gemensamt, vi är levande, kännande och skapande individer. Vi båda känner kärlek, sorg, saknad, separation, lycka, ångest osv. Innerst inne tror jag vi alla vill samma sak, det finns bara olika sätt att utrycka sig. Vi människor är mer lika varandra än vad vi förstår, trotts detta är vi unika.

 

Jag har all respekt för dig som individ och med din fria vilja får du ha vilka åsikter du vill. Jag hoppas att du som läser även har respekt för mina åsikter och val. Jag försöker allt vad jag kan att inte döma andra, så döm inte heller mig.

 

Jag tycker det är bra att människor har olika åsikter, så man kan diskutera, inspirera och lära sig av varandra. Vi är olika för att vi ska komplettera varandra och få varandra och växa. Inte för att starta krig.

 

Diskussioner med motsatta åsikter tycker jag är givande, inte kränkande, för jag lär mig av detta, hoppas du som läser känner likadant. Det är så viktigt hur vi bemöter varandra.

 

Jag vill bara säga att jag respekterar dig som individ och kommer alltid göra. Så va inte rädd för att dela din åsikt, va inte rädd för att bli dömd. Låt oss utvecklas tillsammans.

 

Jag är bara en annan du.

 

God natt










Kommentarer




Skriv en kommentar

NAMN
Kom ihåg mig?


E-MAIL (publiceras ej)


BLOGG/HEMSIDA


KOMMENTAR