Detox: Dag ett!

Stor handlat, gjort smoothies, juice och sallad! Ska försöka att dagligen uppdatera om min två veckors fasta för er som är nyfikna och vill följa detta, kommer dela med mig om recept, erfarenheter och tips på både de ena och de andra. Dagen startades med ett litet glas ren aloe vera juice samt ett större glas med varmt citronvatten. 30 minuter senare förberedde jag en smoothie till frukost av det jag hade hemma: mango, apelsin, banan, citron och äpple. Till frukost drack jag rätt mycket och spara sedan lite till mellis.
 
Mellanmål, liten banan och mango smoothie, så goood! Det röda är skal från äpplet.
 
På förmiddagen blev det en sväng till ica för att handla frukt och grönt till smoothies, sallader och juicer. Jag försöker att alltid köpa ekologiskt om det går, tyvärr finns det inte alltid möjligthet, men oftast! Vad är de för mening att avgifta kroppen samtidigt som man dricker juice från frukt som är behandlade med gifter och bekämpningsmedel? 
 
 
Det blev en del, ska nog räcka ett tag i alla fall. Till lunch blev det sallad på spenat, rödbeta, ruccola, champinjon, tomat, gurka och egen-groddade böngroddar. Till detta ''fuskade'' jag och drack färdig köpt rå-saft på spenat, äpple, annanas och citron. Ni ser flaskan i mitten på bilden ovanför. Är helt förälskad i denna juice, hade kunnat leva på den! Låter kanske inte så god, men smaka, den är riktgt fräsch! 

 
Senare till middag blev det ytterligare en Smoothie på mango, banan, ananas, citron, äpple, tomat och spenat-juicen. Gjorde även egenpressad apelsinjuice från ekolgiskt odlade apelsiner, galet god! Nu sitter jag med en kopp te (Yogi, roobios) och ska snart ta en liten hutt Aloe Vera juice innan läggdags. Jag tycker dagen har gått bra, inte hunnut känna av någon större effekt annat än att jag känner mig något lättare och fräschare på insidan :) 









Kommentarer
Anonym
2015-11-20 - 00:20:13

Lycka till! Det ser jättegott ut 😊
Svar: Tack så mycket, roligt att höra :D
Isa Falk




Skriv en kommentar

NAMN
Kom ihåg mig?


E-MAIL (publiceras ej)


BLOGG/HEMSIDA


KOMMENTAR