Detox: dag fyra och fem

Igår: Vart trött och småförkyld hela dagen, gått runt och nyst och fryst. Åt inte speciellt regelbundet alls, utan lite frukt här, lite juice där och ett x-antal koppar te. Gjorde en galet god grön smoothie och drack minns jag, annars kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde av denna virriga, slöa dag. Va ganska yr och allmänt väck liksom. 
 
Idag: Betydligt piggare! Har inte gjort så mycket men har haft enormt mycket energi trotts att förkyldningen fortfarande hänger kvar lite. Drack några koppar te imorse och gjorde en rå spenat och ärtsoppa. Den blev faktiskt riktigt god, annars har jag inte vart sugen på någon frukt, förut banan som jag också har ätit ett par stycken. Inte har jag tagit några bilder heller, slö som jag varit, men här är i alla fall videon på rå-soppan jag lage här om dagen:
  









Kommentarer
noradakic.blogg.se / http://noradakic.blogg.se/
2015-11-25 - 09:55:04

Hej! Vad kul att du delar med dig av dina erfarenheter. Följer dina dagar och hoppas att det går bra :)
Svar: Hej, tack så mycket, va roligt att höra! Har du själv gjort en detox någon gång eller vart kommer intresset ifrån? :)
Isa Falk
nora dakic
2015-11-26 - 08:53:37

Hej! Ja jag har testat mig på olika detoxar men har alltid blivit så himla orkeslös så att jag tyckt det blivit tråkigt! Jag är ganska aktiv rent fysiskt och psykiskt så behöver energi. Vilket såklart jag försöker få in mig från så ren mat som möjligt. Det är en underbar känsla när man är i balans och kroppen är lätt! Har du gjort något liknande tidigare? hur länge har du varit intresserad av hälsoaspekten kring mat osv?
Svar: Okej intressant, ja det är ju tråkigt när energin försvinner och humöret går upp och ner. Jag tycker oftast man får mer energi efter ett par dagar och att just början är jobbigt. Jag är också rätt aktivt med både hästar och hundar, och nackdelen är ju att man inte alltid orkar riktigt lika mycket när man detoxar, man får se det som en period där man vilar och återhämtar sig :) Jag hade en ''smoothie-detox'' - vecka i somras, så detta är första gången jag provar att enbart dricka juice och te :) Jag har alltid haft intresse för hälsa, men de var nog när jag blev vegetarian som intresset för mat och matlagning utvecklades, sedan efter att jag blev vegan har det bara växt ännu mer, själv? :)
Isa Falk




Skriv en kommentar

NAMN
Kom ihåg mig?


E-MAIL (publiceras ej)


BLOGG/HEMSIDA


KOMMENTAR