Frukost & Lunch

Mer vegokäk! Jag får ofta frågan ''Vad äter en vegan? Bara sallad och grönsaker?'' eller dem som följer mig lite mer kan fråga ''Äter du verkligen bara smoothies?'' - Haha, om ändå! Fast smoothies gör ju sig väldigt bra på kort, därför jag mest postar det (skämt å sido), men jag älskar smoothies, fast jag käkar allt möjligt. Så jag ska försöka bli lite mer aktiv med att skriva tips på veganmat för många har skrivit till mig den senaste tiden och är nyfikna på detta och vill lära sig laga och äta mer vego, vilket är jättekul att höra.

Här om dagen tänkte jag fotade vad jag åt under en dag. Gick sådär. Det kom så långt som till lunch, haha. Och jag tänkte göra något kreativt, men jag va så sugen på smoothie.... såå det blev smoothiebowl (med banan, frön, nötter, bär som topping) tillsammans med *trummvirvel* ....Smoothie! (och te faktiskt). Smoothin är på jordgubbar, hallon, banan, spenat,  citron, aloevera och apelsin, om jag minns rätt.
 
 
Det blev så mycket att det blev smoothie över till lunch. (Väldigt kreativ dag). Något annat som jag äter nästan dagligen är mackor, fast glutenfria (äter gluten kanske 1 gång/ v men försöker avstå helt). Finns massa bra glutenfria alternativ, jag brukar köra med ''riskakor'', (fast detta är iofs med majs). Till dessa har jag gjort en bönröra som pålägg och toppat med paprika, böngroddar och tomat, som också är några av favoriterna när det kommer till pålägg. 
 
 
Givetvis finns det massor med vego-ost, ''skinka'' och allt möjligt pålägg. Men försöker att undvika för mycket halv-fabrikat. Och jag älskar röror, främst på avokado eller kikärtor (hummus<3). Den här är gjord på bönmix, olja, kryddor och citron. Enkelt, gott och billigt pålägg. Sen kan man alltid experimentera genom att kryddar efter sina egna smaklökar :) 

TIll middag blev det glutenfria creps med svampstuvning. Glömde fota och skriva ner recept, men mer kommer komma upp (Som inte bara är smoothies i olika färger, jag lovar). Hoppas du som läser har en fin dag!










Kommentarer
2016-04-18 - 01:10:12

Gott me smoothie :)
Linnéa - The Hungry Gosling / http://hungrygosling.se/
2016-04-18 - 06:03:57

Ser gott ut :)
ajlimullersandvik.blogg.se / http://ajlimullersandvik.blogg.se/
2016-04-18 - 07:25:51

Det ser ljuvligt ut :)) Och jag vet ändå inte vad som hade varit fel med att bara äta massa grönsaker, så länge jag får rotfrukter också. Då får man ju allt man behöver liksom ^^
Svar: håller med! :)
Isa Falk




Skriv en kommentar

NAMN
Kom ihåg mig?


E-MAIL (publiceras ej)


BLOGG/HEMSIDA


KOMMENTAR