Grön frukost och gröna tankar

Nu har jag och min lilla familj (hunden Ozzie och hästen Valentino) flyttat och slått oss till ro på Hisingen utanför Göteborg, och vi trivs så otroligt bra allihop! Matlagning, mediaproduktion, plugg och långa skogspromenader med häst och hund är det som fyller vardagarna just nu. Snart är mitt nya företag äntligen på benen och det är mycket spännande projekt på gång.
 
Det har vart mycket funderingar det senaste på vad jag faktiskt vill göra och hålla på med, eftersom jag har så många olika intressen. Men jag vill hjälpa jorden. Läka planeten som vi bor på (all natur, alla människor och andra varelser som lever här) Det är min djupaste önskan just nu. Läka både kortsiktigt och långsiktigt. Jag vill vara med och påverka både i det lilla men också i det stora. Dvs inte gå runt och plocka skräp från marken hela dagarna, utan att verkligen göra betydelsefull skillnad. 
 
Varför vill jag då det här och hur gör man? Därför att jag verkligen tycker att vår jord är helt fantastisk på alla sett och vis och jag känner sådan enorm kärlek till ''moderjord''. Och vad gör vi människor egentligen? Vi lever i ett samhälle där vi bara förnbrukar och förbrukar, vi tar men ger ingenting tillbaka. Jag vill inte anklaga någon för jag tror att vi alla människor vill väl innerst inne, men vi lever i en vilsen värld och vet inte alltid vart vi ska vända oss och vad vi faktiskt kan påverka. Och jag tror vi ofta glömmer vart vi kan göra störst förändring och mest betydelsefull skillnad för världen - nämnligen inom oss själva.
 
Och det är där min (långsiktiga) företags-idé kommer in ''Vart ska man vända sig?'' Det finns massvis med sett och möjligheter att förbättra och bidra till en mer balanserad och harmonisk planet. Självklart finns startpunkten i varje individ, mår vi bra, mår jorden bra. Kollar man på människor i dag, främst här i västvärlden så mår vi i allmänhet, riktigt riktigt skit. Samtidigt tror jag att bnehovet efter förändring, aldrig har varit så stort tidigare, så man får passa på, hjälpas åt och se till att framtiden utvecklas i rätt riktning, som är gynsamm för alla! 
 
Jag beklagar mig ofta över att jag har för många intressen, men kanske finns det en föredel att man kan knyta an alla områden till en och samma punkt - Global och individuell förändring till det bättre? Kost, natur, hälsa i alla dess former, kreativitet, personlig utvekling, andlighet, medvetenhet osv, och sedan media-intresset för att sprida detta vidare? Jag komemr vänta lite med att berätta mer om mina ideér och företag, men det kommer med tiden, som sagt. Mycket pågång! Och jag ser fram emot många fantastiska och roliga sammarbeten med alla möjliga människor och företag som tillsammans vill göra skillnad
 
 
Smoothie, avokado macka och kiwi, Grönt är skönt :) 









Kommentarer
2016-05-10 - 16:36:17

Riktigt bra skrivet. Jag håller med! Har länge också haft drömmar om att försöka läka jorden, problemet är väl bara hur
Svar: Tack! Ja det går ju att filosofera om i evigheter, men jag tror det finns miljontals vägar, frågan är bara vad som passar en själv mest och hur man skapar förbättring på ett effektivt och inspirerande sett, så man får med sig flera :) Har du några tankar kring det?
Isa Falk
2016-05-10 - 20:07:13

ååhh va gott!
Svar: Det var det c:
Isa Falk
Julia
2016-05-10 - 20:57:32

Wie, låter jättebra Isa! :D <3




Skriv en kommentar

NAMN
Kom ihåg mig?


E-MAIL (publiceras ej)


BLOGG/HEMSIDA


KOMMENTAR