Moderjord-vänlig morsdag

Alltid lika roligt när man hör ''Jag hade inte kunnat vara vegan/ vegeterian för jag gillar inte sallad''...Yep, that's all we eat. Sallad och vetegräs, ibland lite bark och rötter. 
 
Idag hade vi släktkalas för min bror samt firade morsdag med en ''moderjord-vänlig'' ekologisk vegansk rawfood-tårta. Både jag och mamma tyckte att det var den godaste tårtan vi ätit, någonsin. Även gästerna tyckte den var jättegod. (Hittade receptet på fb, ska se om jag hittar det igen och kan länka) 
 

Botten är gjord på mandlar, daldlar, kokos, kokosolja, vaniljpulver och lite vatten, krämen är gjord på kokosgrädde, avokado, kakao, vanilj, lönnsirap, kokossocker, salt och chokladsåsen är på kakao, vatten, kokosolja och lönnsirap. Hmm tror  inte jag misst någin ingrediens nu (som sagt - Ska kolla om jag hittar länken med receptet, så ser ni också exakta mått). Allt man behöver är ingredienser och en mixer :)









Kommentarer
2016-05-30 - 16:14:00

Hahaha, som en viss Isa sa 2010 typ, "rötter är inte så dumt när man väl lärt sig att äta dom!" (ur "mobbade ungar", minns du? xD)
Svar: Bäst <3
Isa Falk




Skriv en kommentar

NAMN
Kom ihåg mig?


E-MAIL (publiceras ej)


BLOGG/HEMSIDA


KOMMENTAR