Olika världar?

''Jag vet också hur det är att leva i ''olika världar'' som du skriver, men jag tror inte att någon värld är på låtsas, och jag tror nästan att det är vår uppgift -när vi upplever världar som är så olika, kanske till och med i konflikt med varandra- att vi bygger broar. Broar av förståelse. Varför är det så viktigt? Jo för att det skapar fred. Allt hänger ihop i universum, liksom ''olika världar''. Materiellt och emotionellt är bara två sidor av samma mynt, kan vi förstå det och lära ut det hjälper vi mänskligheten enormt.''

Tänker du på det, är det näst intill omöjligt att se bägge sidorna på ett mynt samtidigt. Men ändå vet vi att det finns där. Det är en självklarthet, dessutom behöver du bara hålla myntet i handen. Så känner du. 
 
Jag skrev det här översta stycket till en vän här om dagen i en lång disskution. Och jag ville ta upp det här på bloggen för att jag verkligen tycker det är viktigt. Vi är enormt emotionella och spirituella individer som lever i ett mycket materiellt och strukturerat samhälle. Och det får konsekvenser. Se på all utbrändhet, ohälsa, sjukdommar. Se på hur vi själva och dem runt omrking oss mår, se konflikterna i världen. Vi behöver förståelse, förståelse för andra men främst förståelse för oss själva. Vi är inga robotar som kan ta hur mycket som helst. Vi måste lyssna på oss själva, på vår kropp och själ för att inte bli totalt utbrända, liksom mänskligheten i helhet måste vända sitt fokus innåt. För när vi förstår oss själva, förstår vi vår medmänniska bättre, och då skapar vi fred. Både mellan individer och olika länder. 
 
Därför vill jag säga till alla som ser sammanhang mellan ''olika världar'' (Fast i min värld är det fel uttryck, det är inget separerat, det är en helhet) - vare sig det är mellan psykisk och fysisik hälsa, kropp och själ, andlighet och forskning. Vågra prata om det, visa hur det hänger ihop och påverkar oss. Allt är inte så separerat som vi tror, tvärt om. Bygg broar, broar av försteålse, skapa fred!
 
 
Va lite tjuv och snodde den här bilden från google. Tcker den är så otroligt vacker. Vad kan du se i den? 









Kommentarer
Christoffer carlén
2016-06-13 - 09:39:27

En sårad moder jord :/ den bilden ger 1000 ord kan man säga.
Svar: Ja verkligen! Tycker den är enormt vacker
Isa Falk




Skriv en kommentar

NAMN
Kom ihåg mig?


E-MAIL (publiceras ej)


BLOGG/HEMSIDA


KOMMENTAR