Godmorgon

Sitter och planerar mitt kommande företag (inom media & hälsa) tillsammans med lite mys-frukost. Märks att min vänstra hjärnhalva vart passiv sen jag tog studenten, har bara ägnat mig åt kreativa och roliga saker efter det, dags med lite mer struktur igen, haha kommer få träningsvärk i vänstra sidana av huvudet.
 
Jordgubbssmoothie, te, knäckebröd med bönröra, gurka, paprika och böngroddar.
 
Har funderat så otroligt mycket på klimat, miljö och ''moderjord'' det senaste, hur världssamhället som vi byggt upp bara tar och tar och tar, helt hänssynslöst och skiter fullständigt i konsekvenserna. Istället för att avända jorden och hennes resurser för att tjäna pengar, borde vi kanske fundera på hur vi kan ändra så att vi kan använda våra pengar och inkomster för att hjälpa till att läka henne. Jamenar - det finns pengar så vi kan åka ut i rymden och tillbaka besöka andra planeter - men inte tillräckligt med pengar (och vett) att faktiskt minska den förintelse som vi har ställt till med. Mänskigheten är fantstiskt, det är den faktiskt, se på allt vi åstadkommit, hur långt vi kommit och hur många fantastiska uppfinningar det finns som människor för 50 - 100 år sedan aldrig trodde va möjligt. Vad som är sorligt är hur vi prioriterar våra resurser, teknik och och utveckling. Jag tror det är högtid att börja öppna ögonen och se vad vi gör, och börja läka vårt hem. Bra planeter är svåra att finna, så varför inte ta vara på den vi har först och främst istället för att ge oss ut i rymden och leta efter nya? 









Kommentarer
Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom! / http://familjeliv.se/blogg/domkallarmighannes
2016-04-29 - 12:12:52

bra start på dagen
Svar: ojah :)
Isa Falk




Skriv en kommentar

NAMN
Kom ihåg mig?


E-MAIL (publiceras ej)


BLOGG/HEMSIDA


KOMMENTAR